ISTARSKI DEMOKRATSKI SABOR

Pogledamo li povijest IDSa od formiranja stranke 14,veljače 1990 godine i Programsku deklaraciju koja je usvojena ,vidi se da se krenulo u osnivanje stranke sa idejom kako je rekao jedan od osnivača Ivan Pauletta;

“IDS su osnovali autohtoni Istrijani kako bi vratili duh predaka , koji nikada nisu bili svoj na svome”

Citiram iz Programske deklaracije IDSa o Istrijanstvu:

“Istrijanstvo je svijest o pripadnosti slavenskog i latinskog stanovništva Istre zajedničkoj višekulturnoj realnosti Istre”

Nigdje se na spominju istarski Hrvati ni Država Hrvatska!

Moram naglasiti da IDS nije sudjelovao na prvim parlamentarnim izborima u RH 22,travnja 1990 godine .

Proglasio je te izbore nedemokratskim i preporučio svome članstvu  da glasa za SKH-SDP. i ne samo to već se zalagao za ” Konstituiranje Jugoslavije kao demokratske i legitimne federacije” Sjećam se letaka koje se bacali iz aviona da se ne glasuje za samostalnu  Republiku Hrvatsku!

Također žestoko su se IDSovci bunili ,čak i u Saboru zbog velikog prihvata prognanika i izbjeglica,iz razloga  da će promjeniti strukturu stanovništva!

07. srpnja 1991 godine na Prvom redovnom Saboru IDSa  izabran je za predsjednika Ivan Jakovčić i od tada je konstanta IDSove politike neprihvaćanje hrvatske dimenzije Istre, odricanje hrvatskog identiteta istarskim Hrvatima , nijekanje hrvatskih dijalekata u Istri i stvaranje pojma Istrijana i Istrijanstva.

Kulminacija i legalizacija takve politike događa se na Saboru stranke 23.travnja 1994 godine kada se u Rovinju donose četiri tzv. Rovinjske deklaracije:

-O demokratizaciji Republike Hrvatske
-O regionalnom ustrojstvu Republike Hrvatske
-O autonomiji Istarske županije i
-O Euroregiji Istri

Svaki član IDSa dužan je postupati po tim deklaracijama!

Dio deklaracije:

Županija Istarska ima zakonodavno tijelo ĉiji je naziv Istarski Sabor – Dieta Istriana, a sastavljeno
je od 40 fiducijara.
Županija Istarska ima izvršno tijelo Vladu Županije Istarske koju bira zakonodavno tijelo.
Županija Istarska ima Predsjednika Županije Istarske kojega bira zakonodavno tijelo.

V

Županija Istarska sukladno interesima Republike Hrvatske i principima solidarnosti s drugim Županijama ima zakonodavnu nadležnost u slijedećim podruĉjima:
1. ustrojstvu županijskih ureda i statusa zaposlenog osoblja,
2. ustrojstvu županijskih ustanova i poduzeća te statusa zaposlenog osoblja,
3. obrazovanje i osnivanje obrazovnih ustanova,
4. zdravstvo i socijalna skrb te osnivanje zdravstvenih i ustanova socijalne skrbi
5. kultura i sport te osnivanje kulturnih i sportskih ustanova,
6. promet i prometnice, transport, vodovodi i javni radovi,
7. urbanizam i prostorno planiranje, zaštita okoliša te stambeno-komunalni poslovi,
8. zaštita prirode, a posebno flore, faune i pejzaža,
9. turizam, ugostiteljstvo i zabava,
10. zaštita povijesnog, kulturnog i ambijentalnog prostora Istre,
11. radio i TV postaje,
12. energetska postrojenja,
Županija Istarska posebnim zakonom na temelju referenduma može promijeniti podruĉje i imena
općina i gradova te sjedište Županije.
Županija Istarska ima upravni djelokrug u prvom i drugom stupnju u podruĉju zakonodavne
nadležnosti.

VI

Županija Istarska ima vlastita dobra i vlastitu imovinu.
Vlastita dobra jesu:poljoprivredno i građevinsko zemljište, šume, rudnici, iskopi, pitke i termalne
vode i pomorsko dobro.
Vlastita imovina je: nepokretna i pokretna imovina županijskih ureda, odjela, službi, ustanova i
poduzeća.

VII

Županija Istarska ima vlastiti proraĉun kojeg utvrđuje zakonodavno tijelo.
To je samo jedan dio deklaracije koji sam kopirala da predočim kako je Istra zamišljena kao država sa zakonodavnom i izvršnom vlasti. A da se zamaskira državotvornost Istre u naslovu su stavili da je Hrvatska nedjeljiva!

Ista politika se nastavlja i dalje ,tako da je 1998  Ivan Pauletta donio projekt ZEMLJA ISTRA u kojem se još eksplicitnije definira pravo na samoodređenje,da Istrani imaju “pravo na samoupravnu autonomiju”. da se Istra demilitarizira,da istarski mladići ne smiju služiti ničiju vojsku,i da se sa tim zahtjevima ide pred Sabor.

Iz svega navedenog razvidno je da IDS od samog osnivanja nije pokazao političku volju da podrži stvaranje Hrvatske države!
Inzistiranje na decentralizaciji, demilitarizaciji i statusu Istra regija,
stalno je podrivanje državnog ustrojstva I suvereniteta RH!

I koliko god se Boris Miletić  branio i tumačio, Programske deklaracije ga demantiraju i razgolićuju u njihovoj očitoj autonomaškoj politici.
Dovoljno je pročitati Programske deklaracije koje su dostupne na IDSovim stranicama na internetu ,da se zaključi da objavljivanje putovnice Republike Istre nije samo predizborni spin!

IDS od svog osnivanja svjesno manipulira stanovništvom Istre, predstavljajući se kao jedini zaštitnik interesa Istre i njezina stanovništva u odnosu na centar državne vlasti.

Djelujući sustavno na mentalni sklop stanovnika Istre,umanjuje hrvatske vrijednosti,ističe istarske specifičnosti i na taj način radi na potiskivanju i negiranju nacionalne svijesti istarskih Hrvata.
Inzistiranje na decentralizaciji, demilitarizaciji i statusu Istra regija ,stalno je podrivanje državnog ustrojstva I suvereniteta RH!

Dovoljno je pročitati Programske deklaracije koje su dostupne na IDSovim stranicama na internetu ,da se zaključi da objavljivanje putovnice Republike Istre nije samo predizborni spin!

IDS od svog osnivanja svjesno manipulira stanovništvom Istre, predstavljajući se kao jedini zaštitnik interesa Istre i njezina stanovništva u odnosu na centar državne vlasti.

Djelujući sustavno na mentalni sklop stanovnika Istre,umanjuje hrvatske vrijednosti, ističe istarske specifičnosti i na taj način radi na potiskivanju i negiranju nacionalne svijesti istarskih Hrvata.

Aktivnost IDSa  po pitanju autonomije naročito se povećala sa približavanjem lokalnih izbora. Da se ne bi direktno eksponirali kao sa Putovnicom,otvorili su nekoliko stranica na FB ,a vjerojatno i na drugim mrežama sa nazivom Republika Istra . Preko tih stranica otvoreno proturaju ne samo ideju o autonomiji,već sada  i državi Istri !!!

Ustavom Republike Hrvatske točno se definira teritorijalna nedjeljivost;

članak 1.

Republika Hrvatska jedinstvena je i nedjeljiva demokratska i socjalna država.

U Republici Hrvatskoj vlast proizlazi iz naroda i pripada narodu kao zajednici slobodnih i ravnopravnih državljana. Narod ostvaruje vlast izborom svojih predstavnika i neposrednim odlučivanjem.

članak 2.

Suverenitet Republike Hrvatske neotuđiv je ,nedjeljiv i neprenosiv.

Granice se Republike Hrvatske mogu mjenjati samo odlukom Sabora.

Sve to veoma dobro znaju čelnici IDSa, pa sada pokušavaju sa idejom referenduma. Citirati ću Župana Valtera Flega “IZBORI SU REFERENDUM O NAŠIM VRIJEDNOSTIMA”

Što se može isčitati iz ovih riječi Župana povodom lokalnih izbora,koje bi on pretvorio u referendum?  Jasno je IDSova ideja nebi prošla u Hrvatskom Saboru,jer je potrebna 2/3  većina za izglasavanje takvog prijedloga ,pa sada Župan protura udeju referenduma, jer je dodao svojoj rečenici “GLAS ZA IDS JE UJEDNO I GLAS POTPORE ISTARSKIM VRIJEDNOSTIMA!”

A koje su to “ISTARSKE VRIJEDNOSTI” ? Jesu li to zemlja , more ,rijeke ,brda i planine? Pa to ima svaki kraj ,neki više ,neki manje . Jesu li to ljudi ,različite nacionalnosti? Pa i u drugim krajevima žive ljudi ,radišni i raznih nacionalnosti. Svaki kraj ili pokrajina ima svoje posebnosti.  Zbog čega se stalno naglašavaju neke posebnosti Istre. ? Očito je to medijski spin kojim misle opravdati svoj iredentizam !

Iz privitaka se jasno vidi da IDS ide ka osvarivanju svoga cilja. Malo pomalo puštajući probne balone i spinove nastoji privuči što veći broj glasača da bi mogao zatražiti raspisivanje referenduma. Ali treba imati na umu da je referendum valjan tek ako na birališta izađe više od 50% upisanih birača.

Oglasi